Zrzuć zbędne kilogramy?

Zrzuć zbędne kilogramy
Jak zdrowo zrzucić zbędne kilogramy po wakacjach?

Lato to dla wielu z nas czas błogiego lenistwa i sięgania po kaloryczne, letnie przysmaki jak lody, gofry z bitą śmietaną, czy kiełbasa i karkówka z grilla. Zastosuj nasze rady a niebawem będziesz się cieszyć dobrym samopoczuciem i szczupłą sylwetką.

Najważniejsza zasada

– Pamiętajmy, że najbezpieczniejszy i najzdrowszy ubytek wagi to ok. 1 kilogram na tydzień. Przy małej zmianie nawyków żywieniowych i odpowiedniej motywacji pierwsze efekty można zaobserwować już po ok. 10 – 14 dniach, co skutecznie zmotywuje nas do dalszej pracy. Zrównoważone podejście do odchudzania pozwala nam trwale i bez „efektu jo-jo” pozbyć się zbędnych kilogramów. – podpowiada Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Jak komponować posiłki sprzyjające sylwetce?

Według “Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej” opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ) u podstaw zdrowego odżywiania są warzywa i owoce. Powinny stanowić przynajmniej 50% tego, co jemy w ciągu dnia. W dalszej kolejności rekomendowane są produkty zbożowe, nabiał a dopiero na końcu mięso, ryby i tłuszcze. Na szczęście o tej porze roku mamy mnóstwo smacznych i sezonowych produktów, dzięki którym w krótkim czasie możemy przygotować pyszny posiłek. Polecamy przede wszystkim pożywne zupy-krem na bazie pieczonych warzyw, np. pomidorów, papryki, czy dyni oraz ciepłe sałatki, których podstawą będą grube kasze lub pełnoziarniste makarony. Dodajmy do tego porcję dobrej jakości białka, jak np. fasola lub ciecierzyca (ugotowana lub z puszki), czy chude gatunki mięs lub ryb i pełnowartościowy. W ramach szybkich, słodkich przekąsek polecamy jabłka, gruszki i śliwki, które teraz są najsmaczniejsze. Jako wytrawna przekąska sprawdzą się natomiast hummus lub guacamole z słupkami warzyw z pełnoziarnistymi krakersami albo chipsami z jarmużu. Postarajmy się także, by z naszego jadłospisu wyeliminować nadmiar soli i cukru, a także unikać produktów wysoko przetworzonych i alkoholu.

– Warzywa i owoce są świetnym źródłem witamin, antyoksydantów i błonnika, ale to warzywa zawierają mniej cukru i dostarczają mniej kalorii, dlatego to one powinny dominować w menu. Pamiętajmy również o regularnym jedzeniu posiłków, czyli w odstępach co 3-4 godzinny. To zapewnia trwałe uczucie sytości i zapobiega nagłym napadom tzw. „wilczego głodu”. – podpowiada Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Pamiętaj – ruch to zdrowie!

Instytut Żywności i Żywienia rekomenduje, by codziennie przynajmniej 30-45 minut poświęcać na aktywność fizyczną. Możliwości jest bardzo wiele, bo wokół nas powstaje coraz więcej klubów fitness, a nawet grup biegowych o różnym stopniu zaawansowania. Dla tych co nie przepadają za ćwiczeniami polecamy przede wszystkim spacery. Nawet, gdy za oknem chłodniej, warto np. po wieczornym posiłku ubrać się odpowiednio i pomaszerować wzdłuż osiedla. Wieczorem masz zbyt wiele obowiązków? Postaraj się wstawać 15 minut wcześniej i część drogi do pracy pokonaj szybkim marszem, a zamiast używać windy – zacznij chodzić po schodach.

– Przy zmianie nawyków żywieniowych i wzmożonej aktywności fizycznej nie zapominajmy także o regeneracji organizmu oraz jego odpowiednim nawodnieniu. Siedem godzin snu i przynajmniej 2 litry wody dziennie to absolutne minimum. Pamiętajmy również o pozytywnym nastawieniu do życia i naszych bliskich. Przestrzeganie zasady Work-Life-Balance jest niezwykle istotne w prawidłowym, codziennym funkcjonowaniu. – mówi Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Zdrowa alternatywa dla tych, co nie lubią gotować

Jeśli nie lubimy spędzać czasu w kuchni, a zależy nam na smacznych i zdrowych posiłkach, warto sięgnąć po catering dietetyczny, czyli tzw. „dietę pudełkową”. Firmą, która codziennie dostarcza pyszne dania na bazie sezonowych warzyw i owoców jest Maczfit, który w swojej ofercie ma aż 21 programów dietetycznych. Przy utracie kilogramów na pewno pomoże dieta Slim, a ci, którzy są gotowi na radykalne zmiany, mogą zacząć od 3-dniowego programu Detox Me. Maczfit jako jedna z nielicznych firm zatrudnia sztab wykwalifikowanych dietetyków, którzy są dostępni dla wszystkich klientów za pośrednictwem infolinii. Dzięki konsultacjom telefonicznym, a także mailowym i przez dedykowany czat na stronie, są w stanie podpowiedzieć jaki program dietetyczny i o jakiej kaloryczności wybrać, by szybko zauważyć oczekiwane efekty.

spot_img

Najnowsze wpisy

Jak suszarka z pompą ciepła może odmienić twoje życie domowe?

Witaj w świecie, gdzie codzienne obowiązki domowe nie muszą być uciążliwe, a nowoczesne technologie stają się naszymi sprzymierzeńcami w walce o więcej wolnego czasu...

Bostonka: czy to groźna choroba? Co powinieneś wiedzieć

Wczesne objawy bostonki – jak rozpoznać chorobę? Pierwsze sygnały, które mogą nasuwać podejrzenie bostonki, to pojawienie się charakterystycznych wykwitów w jamie ustnej. Te mogą się...

Jak skutecznie wyleczyć opryszczkę?

Czy masz dość walki z nieprzyjemnymi i bolesnymi opryszczkami? Nie martw się, istnieją skuteczne sposoby na wyleczenie tego problemu! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak pozbyć się opryszczki raz na zawsze. Nie trać czasu na szukanie kolejnych metod - mamy dla Ciebie sprawdzone sposoby działające od zaraz! Zobacz sam/a!

Na czym polega SIBO – choroba, która atakuje układ pokarmowy?

Czy wiesz, że bakterie mogą być przyczyną poważnych problemów z układem pokarmowym? Poznaj SIBO - chorobę, która atakuje jelita i może wywołać wiele nieprzyjemnych objawów. Dowiedz się, jak rozpoznać i leczyć tę dolegliwość oraz jakie są jej potencjalne konsekwencje dla zdrowia. Przekonaj się, dlaczego warto zadbać o równowagę mikroflory jelitowej i unikać nadmiernego namnażania szkodliwych bakterii. Zapoznaj się z artykułem na temat SIBO już teraz!

Dieta genetyczna – o co z nią chodzi

Czy wiesz, że twoja dieta może być dostosowana do Twojego genotypu? Poznaj tajemnice diety genetycznej i dowiedz się, jakie produkty są dla Ciebie najkorzystniejsze. Odkryj nowy sposób na zdrowe odżywianie!
spot_img