Skuteczna dieta odchudzająca – co jeść i czego unikać, chcąc pozbyć się nadmiaru kilogramów?

Odchudzanie nie jest jedynie sposobem na zyskanie zgrabnej sylwetki, dlatego będąc na diecie, nie możesz zapominać o swoim zdrowiu. Jakie produkty warto włączyć do codziennego jadłospisu, aby szybciej schudnąć? Czego nie jeść, aby odchudzanie okazało się skuteczne?

Jak szybko i zdrowo schudnąć?

Decydując się na stosowanie diety odchudzającej, częst

o popełniamy szereg poważnych błędów, przez które nasz organizm nie jest w stanie uruchomić mechanizmów spalania rezerwy tłuszczowej. Przede wszystkim, wpływ na tempo redukcji zbędnych kilogramów ma nasz styl życia i częstotliwość spożywania posiłków.

Siedzący tryb życia spowalnia metabolizm, a jeżeli dodamy do tego także drastyczne ograniczenie kaloryczności posiłków, wprowadzimy organizm w stan magazynowania kalorii na „ciężkie czasy”. Z tego względu lepiej unikać wszelkich głodówek oraz diet, które zakładają spożywanie mniej niż 1000 kcal na dobę.

Szukając diety odchudzającej, nie można sugerować się jedynie jadłospisem, ale własnym zapotrzebowaniem kalorycznym, które jest związane z wiekiem, płcią, rodzajem wykonywanej pracy i stopniem aktywności fizycznej.

Więcej informacji na temat tego, jak szybko i skutecznie pozbyć się nadwagi, sprawdz temat na forum medicot forum/odchudznie/jak-sie-odchudzic-szybko-i-skutecznie. Już teraz wejdź na stronę i zdobądź wiedzę, która ułatwi Twoją walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej!

Co jeść, żeby schudnąć?

Nawet będąc na diecie, możesz jeść smacznie i uniknąć ciągłego głodu. Ważne, aby produkty, które znajdą się na Twoim talerzu były jak najmniej przetworzone i nie stanowiły źródła pustych kalorii.

Czy wiesz, że spora porcja gotowanego na parze kurczaka z brązowym ryżem i wielowarzywną surówką ma porównywalną liczbę kalorii, co mały hamburger i porcja frytek? Dodatkowo zdrowy obiad jest źródłem niezbędnych do życia składników odżywczych, czyli węglowodanów (ryż), białka (mięso) oraz witamin i minerałów (surówka, najlepiej z dodatkiem wysokiej jakości oliwy lub oleju roślinnego), których brak w nadmiernie przetworzonej żywności. Zmieniając dietę na zdrowszą, masz pewność, że będziesz jeść smacznie, do syta oraz z pożytkiem dla zdrowia.

Jakie produkty warto jeść na diecie?

Lista jest długa i na pewno powinny się na niej zna

leźć:

  • chude gatunki mięs np. drób, cielęcina, mięso królika,

  • świeże warzywa i owoce,

  • słodkowodne i morskie ryby,

  • jajka,

  • półtłusty nabiał,

  • produkty pełnoziarniste np. pieczywo, kasze i makarony, otręby, płatki owsiane.

Przygotowywane na bazie powyższych produktów potrawy warto wzbogacić słynącymi z działania termogennego ostrymi przyprawami, świeżymi i suszonymi ziołami oraz dodatkowymi źródłami błonnika np. nasionami lnu, pestkami dyni i słonecznika oraz orzechami. Idealnym napojem, nie tylko w czasie odchudzania, jest woda – należy wypijać jej minimum 2 litry na dobę. Na diecie można także pić świeżo wyciśnięte soki owocowe i warzywne, herbatki owocowe i herbatki ziołowe bez cukru.

Jeżeli szukasz dodatkowych wskazówek odnośnie do tego, co warto jeść na diecie, pod tym linkiem forum/odchudznie/co-jesc-aby-schudnac-10-kg

Czego nie jeść w czasie odchudzania?

Jeżeli chcesz szybko i zdrowo schudnąć, unikaj przede wszystkim:

  • produktów nadmiernie przetworzonych, czyli żywności pozbawionej tłuszczu i cukru – wszelkie produkty typu Light i Fit zawierają szereg wypełniaczy i bardzo często mają więcej kalorii niż ich normalne odpowiedniki,

  • tłustych mięs, sklepowych wędlin, wyrobów garmażeryjnych,

  • produktów spożywczych z białej mąki np. pieczywo pszenne, wszelkie ciasta i wyroby cukiernicze, dania mączne,

  • napojów gazowanych, nektarów owocowych, smakowej wody mineralnej,

  • słodyczy (wyjątkiem może być gorzka czekolada o wysokiej zawartości kakao w ilości 1-2 kostek na dobę), słodkich i słonych przekąsek,

  • wysoko i niskoprocentowych alkoholi,

  • smakowych jogurtów, serków oraz napojów mlecznych.

Zdrowa dieta, która uwzględnia 5 posiłków dziennie i codzienną aktywność fizyczną, to klucz do szybkiej redukcji masy ciała. Optymalnie miesięczny spadek wagi powinien mieścić się w granicach 2-4 kilogramów, gdyż tylko wówczas możliwe jest zdrowe odchudzanie i uniknięcie efektu jo-jo.

spot_img

Najnowsze wpisy

Jak suszarka z pompą ciepła może odmienić twoje życie domowe?

Witaj w świecie, gdzie codzienne obowiązki domowe nie muszą być uciążliwe, a nowoczesne technologie stają się naszymi sprzymierzeńcami w walce o więcej wolnego czasu...

Bostonka: czy to groźna choroba? Co powinieneś wiedzieć

Wczesne objawy bostonki – jak rozpoznać chorobę? Pierwsze sygnały, które mogą nasuwać podejrzenie bostonki, to pojawienie się charakterystycznych wykwitów w jamie ustnej. Te mogą się...

Jak skutecznie wyleczyć opryszczkę?

Czy masz dość walki z nieprzyjemnymi i bolesnymi opryszczkami? Nie martw się, istnieją skuteczne sposoby na wyleczenie tego problemu! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak pozbyć się opryszczki raz na zawsze. Nie trać czasu na szukanie kolejnych metod - mamy dla Ciebie sprawdzone sposoby działające od zaraz! Zobacz sam/a!

Na czym polega SIBO – choroba, która atakuje układ pokarmowy?

Czy wiesz, że bakterie mogą być przyczyną poważnych problemów z układem pokarmowym? Poznaj SIBO - chorobę, która atakuje jelita i może wywołać wiele nieprzyjemnych objawów. Dowiedz się, jak rozpoznać i leczyć tę dolegliwość oraz jakie są jej potencjalne konsekwencje dla zdrowia. Przekonaj się, dlaczego warto zadbać o równowagę mikroflory jelitowej i unikać nadmiernego namnażania szkodliwych bakterii. Zapoznaj się z artykułem na temat SIBO już teraz!

Dieta genetyczna – o co z nią chodzi

Czy wiesz, że twoja dieta może być dostosowana do Twojego genotypu? Poznaj tajemnice diety genetycznej i dowiedz się, jakie produkty są dla Ciebie najkorzystniejsze. Odkryj nowy sposób na zdrowe odżywianie!
spot_img