Rak piersi – ,,Jedna opcja to za mało, gdy w grę wchodzi życie!”

Z tego powodu Alivia wraz z Anną Puślecką, od niemal 30 lat pracującą w mediach, producentką wydarzeń i ekspertem mody, aktywistką, która 4 lata temu chorowała na raka piersi, ruszają z kampanią społeczną

„Jedna opcja to za mało”, by uświadomić kobiety o ich prawach i możliwościach wyboru

Nowotwory dotykają coraz większą liczbę osób, jednak dzięki postępowi medycyny także coraz więcej o nich wiemy. Dostępne są precyzyjniejsze metody leczenia, które nie tylko pozwalają na przedłużenie życia, lecz także poprawiają jego jakość. Niestety, jak wskazuje Onkofundacja Alivia, nie wszyscy pacjenci są leczeni zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i najnowszymi standardami leczenia. Alivia zleciła przygotowanie analizy dotyczącej leczenia pacjentek z rakiem piersi, na przykładzie najczęściej występującego podtypu, czyli raka hormonozależnego, HER2-ujemnego. Wynika z niej, że nawet jedna na cztery pacjentki może nie otrzymywać optymalnego leczenia 1. Dlatego Alivia rozpoczęła kampanię „Jedna opcja to za mało”, której celem jest edukacja i zachęcenie pacjentek oraz ich bliskich do aktywnego włączenia się w proces leczenia i zadawania pytań, czy zaproponowane leczenie jest rzeczywiście najlepsze spośród dostępnych opcji terapeutycznych. Ambasadorką kampanii „Jedna opcja to za mało” jest Anna Puślecka, producent wydarzeń, ekspert mody i aktywistka. Anna kilka lat temu stoczyła publiczną walkę o otrzymanie optymalnej terapii nie tylko dla niej, lecz także dla innych kobiet, które jej potrzebowały.

,,Gdy kilka lat temu usłyszałam diagnozę, postanowiłam, że nie poddam się i wykorzystam wszystkie możliwości. Usłyszałam o drogiej terapii, która wówczas wydawała się nieosiągalna. Dziś ta nowoczesna terapia jest dostępna dla każdej pacjentki z takim samym typem raka, jaki ja miałam. Z przerażeniem obserwuję jednak, że nie wszystkie kobiety są w ogóle informowane o możliwości takiego leczenia.” – podkreśla Anna Puślecka i apeluje: ,,Dziś wraz z Onkofundacją Alivia, której sama jestem podopieczną, chcemy dotrzeć do tych kobiet i ich bliskich, by przekazać im, że realna pomoc jest na wyciągnięcie ręki. Chcemy przywrócić im poczucie sprawczości i oddać prawo do decydowania o sobie oraz swoim zdrowiu i życiu.”

Akcję wsparli również inni influencerzy i znane osoby, m.in. Patrycja Kazadi, Maria Winiarska, Lidia Popiel i Bogna Sworowska, które na swoich kanałach społecznościowych opublikowały materiały przedstawiające sytuację braku wyboru i informacje o kampanii, by zwrócić uwagę na ten niezwykle ważny problem.

Jedna opcja? To za mało!

,,Jak czulibyśmy się w sytuacji, w której wchodzimy do sklepu, a tam do wyboru jest tylko jedna sukienka, która w dodatku źle na nas leży, albo kiedy w restauracji otwieramy menu, a w nim znajduje się tylko jedno danie i to w dodatku takie, którego nie lubimy? Taki brak możliwości wyboru w życiu codziennym jest dla nas wręcz niewyobrażalny. Dlaczego więc z taką sytuacją muszą się mierzyć pacjentki z rakiem piersi? Przecież mówimy tu o tak ważnych sprawach jak zdrowie i życie!” – podkreśla Agata Polińska z Onkofundacji Alivia.

,,Staramy się dotrzeć do pacjentek, a także wspierających ich bliskich, którzy bardzo często sami poszukują informacji i różnych form wsparcia. Nie tylko po to, by ich edukować,
ale również, aby dostarczyć narzędzia, które pomogą im sięgnąć po najlepszą, i co najważniejsze, dostępną i refundowaną terapię. W ramach kampanii uruchomiona została strona internetowa, na której można znaleźć najważniejsze informacje o raku piersi, listę placówek specjalizujących się w leczeniu tego typu nowotworu oraz oferujących konkretne programy lekowe.” – dodaje.

Na portalu znajduje się także lista pytań i wskazówek, która pozwoli się przygotować do rozmowy z lekarzami oraz baza polecanych przez innych pacjentów szpitali, jak również lekarzy, którzy przyjmują w ramach NFZ. To wyczerpujące źródło rzetelnej wiedzy, które pomoże w mierzeniu się z rakiem piersi na każdym etapie choroby.

Onkofundacja Alivia

Onkofundacja Alivia od 13 lat wspiera pacjentów onkologicznych w walce o ich życie i zdrowie. Zapewnia im kompleksowe wsparcie merytoryczne i finansowe. Udostępnia bezpłatne portale internetowe takie jak: Oncoindex, Onkoskaner czy Onkomapa, które umożliwiają chorym podejmowanie świadomych decyzji dotyczących procesu leczenia. Od 2010 roku przekazała chorym na raka ponad 35 milionów złotych na pokrycie nierefundowanych przez NFZ kosztów leczenia.

Polecane

Najnowsze

Korzyści lodówek side-by-side dla wieloosobowych rodzin

Współczesne gospodarstwa domowe, szczególnie te wieloosobowe, stawiają przed producentami sprzętu AGD wyjątkowe wyzwania. Jednym z nich jest zapewnienie odpowiedniej przestrzeni do przechowywania produktów spożywczych, co jest kluczowe dla zapewnienia świeżości i jakości żywności.

Zimowa pielęgnacja skóry problematycznej

Przezimowana skóra może być wyjątkowo wymagająca, zwłaszcza jeśli borykasz się z problemami takimi jak trądzik czy łuszczyca. Nie daj jednakże, aby niska temperatura i suchy powietrze zdominowały Twoją pielęgnację!

Najlepsza maseczka na zimę. Poznaj domowy sposób przygotowania!

Zima to czas, kiedy nasza skóra potrzebuje szczególnej ochrony i nawilżenia. Zapomnij o drogich kosmetykach - najlepszą maseczkę na zimę przygotujesz w domu! Dzięki prostym składnikom, takim jak miód i awokado, Twoja cera będzie promienna i odżywiona. Poznaj przepis na idealną maseczkę już teraz!

Epilacja laserowa a pielęgnacja skóry przed i po zabiegu: Na co zwrócić uwagę?

Epilacja laserowa: Przygotowanie skóry do zabiegu Przygotowanie skóry do zabiegu, jakim jest epilacja laserowa, wymaga odpowiednich działań już na kilka tygodni przed planowanym zabiegiem. Przede...

Odkurz cały dom na jednym ładowaniu z Electrolux

Electrolux odpowiada na te potrzeby, prezentując odkurzacz bezprzewodowy Power Hygienic 800, który umożliwia efektywne sprzątanie całego domu na jednym ładowaniu, wyznaczając nowe standardy w...