Jak zasnąć podczas gorącej nocy?

Jak zasnąć podczas gorącej nocy. Foto Vlasislav Muslakov /unsplash

Sprawdź z nami, jak zasnąć w gorącą noc i co zrobić, żeby było chłodniej. Jak chronić sypialnię przed upałem?

Zasłońmy okna podczas upałów

O ochronę sypialni przed upałem powinniśmy zadbać już z samego rana. W tym celu warto porządnie przewietrzyć ją, kiedy powietrze jest jeszcze chłodne, a następnie szczelnie zamknąć okna. Dzięki temu gorące powietrze nie dostanie się do pomieszczenia. Ważne jest również zasłonięcie okien roletami, w ten sposób zabezpieczymy sypialnię przed nagrzewaniem się pomieszczenia. Warto podkreślić, że w tym zadaniu najlepiej spisują się rolety zewnętrzne, one najlepiej ochronią pomieszczenie przed słońcem.

Postawmy na lekką piżamę

W upały najlepiej spać w dobrze oddychającej lekkiej piżamie lub po prostu bez niej. Tutaj jest to kwestia indywidualna. Każdy musi zdecydować, co będzie dla niego najlepsze.

Wywietrzmy sypialnię przed snem

Wieczorami i w nocy powietrze jest o wiele chłodniejsze, dlatego warto wywietrzyć pomieszczenie. W tym przypadku zalecane jest zrobienie delikatnego przeciągu, który szybko odświeży cały dom.

Postawmy na wiatrak idealny na upały

Dobrym sposobem na chwilową poprawę powietrza i samopoczucia w sypialni jest włączenie wiatraka. Ciekawym sposobem dającym zadowalające efekty w postaci odświeżenia i ochłodzenia powietrza w sypialni, będzie postawienie przed wiatrakiem miseczki z lodem. Oczywiście pamiętajmy, żeby nie nadużywać wiatraków, przy ich zbyt długim użytkowaniu nie trudno o przeziębienie, czy przewianie. Dlatego korzystajmy z niego rozsądnie.

Zmieńmy pościel na chłodzącą

Jak zasnąć podczas gorącej nocy?

Na czas upałów warto zmienić pościel na taką, która będzie pochłaniać ciepło. Materiałem idealnym na pościelenie dużego łóżka podczas gorących dni jest: bawełna, jedwab, lub satyna.

Śpijmy wygodnie

Najlepszą pozycją do spania podczas upałów jest szerokie rozłożenie ramion i nóg. Dzięki temu ciało szybciej się chłodzi. Jeśli śpimy sami, to jesteśmy w tym przypadku w najbardziej komfortowej sytuacji. Natomiast, jeśli śpimy z kimś, wtedy zachowajmy możliwie jak największy odstęp.

Skorzystajmy z chłodnej kąpieli

Przed snem warto wziąć chłodną kąpiel, która skutecznie ochłodzi nasze ciało. Jeśli nie lubimy myć się w zimnej lub chłodnej wodzie, dobrym sposobem będzie również krótkotrwałe przyłożenie kostek lodu do skóry w miejscach, gdzie jest ona cienka, proponujemy schłodzenie nadgarstków, skóry pod kolanami. Ochłodę przyniesie również moczenie stóp w zimnej wodzie.

Jeśli chcemy wyspać się w upały, zastosujmy powyższe zasady. One z pewnością przyniosą nam ulgę. Co więcej, w tym czasie zrezygnujmy z obfitych kolacji. Zastąpmy je lekką sałatką owocową lub warzywną. Dzięki temu nie obciążymy swojego ciała dodatkową pracą, wyśpimy się i obudzimy wypoczęci, a nie zmęczeni.