Skuteczne sposoby na piękną sylwetkę w dniu ślubu

Foto/pixabay.com

Wraz z wyznaczeniem daty ślubu rozpoczyna się czas planowania i przygotowań. Zazwyczaj jest to również czas, gdy przyszli państwo młodzi zaczynają bardziej dbać o swoją sylwetkę. Podpowiadamy jak skutecznie i bez stresu schudnąć przed ślubem.

Zdrowe i regularne posiłki to nawyk, który powinien mieć każdy z nas. Niestety ze względu na tryb życia, czy rodzaj wykonywanej pracy czasem trudno pamiętać, by jeść zdrowo, 5 razy dziennie i co 3-4 godziny. Jednak gdy zbliża się dzień ślubu każda panna młoda chce być najpiękniejszą wersją siebie. U panów również następuje mobilizacja i zaczynają przykładać większą uwagę do tego, jak się odżywiają. Podpowiadamy jak bezpiecznie i bez stresu zadbać o sylwetkę, gdy ważny dla nas dzień zbliża się wielkimi krokami.

Od czego zacząć?

Postarajmy się z naszego jadłospisu wyeliminować niezdrowe produkty oraz nadmiar soli i cukru. Pamiętajmy, że to co jemy wpływa bezpośrednio na nasz organizm. Dieta przedślubna powinna zatem zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze, by skóra była pełna blasku, a włosy i paznokcie mocne. Codzienne wypicie minimum 8-10 szklanek wody, około 2 litry, pomoże wypłukać toksyny z organizmu. Poza tym odpowiednio nawodniona skóra ma ładny kolor i jest napięta więc przyszli państwo młodzi szczególnie powinni o tym pamiętać, ponieważ tego dnia wszystko zostanie uwiecznione na zdjęciach.

Zasady zdrowego odżywiania

Podstawą zdrowego odżywiania są warzywa i owoce. Powinny stanowić ok. 50% tego, co jemy w ciągu dnia. Istotne są też proporcje między nimi – 75% dziennego zapotrzebowania na produkty pochodzenia roślinnego powinny stanowić warzywa.

W dalszej kolejności rekomendowane są produkty zbożowe, nabiał a dopiero na końcu mięso, ryby i tłuszcze.

Foto/pixabay.com

Pamiętajmy, że zdrowa utrata kilogramów to 1-2 kg na tydzień. Jeśli waga spada szybciej, równie szybko po zakończeniu diety kilogramy wrócą. Lepiej zgubić mniej, ale na stałe, niż kilka tygodni po ślubie mieć podobny lub nawet wyższy ciężar ciała niż kilka miesięcy przed zaślubinami. Ważne jest jedzenie w odstępach 3-4 godzinnych,
by zapewnić stałe uczucie sytości oraz zapobiegnie nagłym napadom tzw. „wilczego głodu”. Kilka razy w tygodniu polecam mięso zastąpić roślinami strączkowymi, które są nie tylko bardzo dobrym źródłem białka, a także błonnika, odgrywającego ważną rolę w kontroli masy ciała. – podpowiada Paulina Jabłonka, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Ruch to zdrowie

Według “Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej” opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ) codziennie przynajmniej 30-45 minut powinniśmy poświęcić na aktywność fizyczną. W ciepłe i słoneczne dni można do pracy pojechać rowerem lub przynajmniej część trasy pokonać szybkim marszem. Warto również zrezygnować z windy na rzecz schodów. Często przez ślubne przygotowania mamy mniej czasu dla naszej drugiej połówki. Wprowadzenie wspólnych spacer po kolacji przyda się zarówno ze względów zdrowotnych, jak i umożliwi narzeczonym spędzenie wspólnie kilku miłych chwil, czy przedyskutowanie istotnych dla nich kwestii.

Przed ślubem często decydujemy się na zmianę nawyków żywieniowych i wzmożoną aktywności fizyczną, ale nie zapominajmy o regeneracji. Siedem godzin snu to absolutne minimum. – mówi Paulina Jabłonka.

Foto/pixabay.com