Skuteczna dieta odchudzająca – co jeść i czego unikać, chcąc pozbyć się nadmiaru kilogramów?

Odchudzanie nie jest jedynie sposobem na zyskanie zgrabnej sylwetki, dlatego będąc na diecie, nie możesz zapominać o swoim zdrowiu. Jakie produkty warto włączyć do codziennego jadłospisu, aby szybciej schudnąć? Czego nie jeść, aby odchudzanie okazało się skuteczne?

Jak szybko i zdrowo schudnąć?

Decydując się na stosowanie diety odchudzającej, częst

o popełniamy szereg poważnych błędów, przez które nasz organizm nie jest w stanie uruchomić mechanizmów spalania rezerwy tłuszczowej. Przede wszystkim, wpływ na tempo redukcji zbędnych kilogramów ma nasz styl życia i częstotliwość spożywania posiłków.

Siedzący tryb życia spowalnia metabolizm, a jeżeli dodamy do tego także drastyczne ograniczenie kaloryczności posiłków, wprowadzimy organizm w stan magazynowania kalorii na „ciężkie czasy”. Z tego względu lepiej unikać wszelkich głodówek oraz diet, które zakładają spożywanie mniej niż 1000 kcal na dobę.

Szukając diety odchudzającej, nie można sugerować się jedynie jadłospisem, ale własnym zapotrzebowaniem kalorycznym, które jest związane z wiekiem, płcią, rodzajem wykonywanej pracy i stopniem aktywności fizycznej.

Więcej informacji na temat tego, jak szybko i skutecznie pozbyć się nadwagi, sprawdz temat na forum medicot forum/odchudznie/jak-sie-odchudzic-szybko-i-skutecznie. Już teraz wejdź na stronę i zdobądź wiedzę, która ułatwi Twoją walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej!

Co jeść, żeby schudnąć?

Nawet będąc na diecie, możesz jeść smacznie i uniknąć ciągłego głodu. Ważne, aby produkty, które znajdą się na Twoim talerzu były jak najmniej przetworzone i nie stanowiły źródła pustych kalorii.

Czy wiesz, że spora porcja gotowanego na parze kurczaka z brązowym ryżem i wielowarzywną surówką ma porównywalną liczbę kalorii, co mały hamburger i porcja frytek? Dodatkowo zdrowy obiad jest źródłem niezbędnych do życia składników odżywczych, czyli węglowodanów (ryż), białka (mięso) oraz witamin i minerałów (surówka, najlepiej z dodatkiem wysokiej jakości oliwy lub oleju roślinnego), których brak w nadmiernie przetworzonej żywności. Zmieniając dietę na zdrowszą, masz pewność, że będziesz jeść smacznie, do syta oraz z pożytkiem dla zdrowia.

Jakie produkty warto jeść na diecie?

Lista jest długa i na pewno powinny się na niej zna

leźć:

  • chude gatunki mięs np. drób, cielęcina, mięso królika,

  • świeże warzywa i owoce,

  • słodkowodne i morskie ryby,

  • jajka,

  • półtłusty nabiał,

  • produkty pełnoziarniste np. pieczywo, kasze i makarony, otręby, płatki owsiane.

Przygotowywane na bazie powyższych produktów potrawy warto wzbogacić słynącymi z działania termogennego ostrymi przyprawami, świeżymi i suszonymi ziołami oraz dodatkowymi źródłami błonnika np. nasionami lnu, pestkami dyni i słonecznika oraz orzechami. Idealnym napojem, nie tylko w czasie odchudzania, jest woda – należy wypijać jej minimum 2 litry na dobę. Na diecie można także pić świeżo wyciśnięte soki owocowe i warzywne, herbatki owocowe i herbatki ziołowe bez cukru.

Jeżeli szukasz dodatkowych wskazówek odnośnie do tego, co warto jeść na diecie, pod tym linkiem forum/odchudznie/co-jesc-aby-schudnac-10-kg

Czego nie jeść w czasie odchudzania?

Jeżeli chcesz szybko i zdrowo schudnąć, unikaj przede wszystkim:

  • produktów nadmiernie przetworzonych, czyli żywności pozbawionej tłuszczu i cukru – wszelkie produkty typu Light i Fit zawierają szereg wypełniaczy i bardzo często mają więcej kalorii niż ich normalne odpowiedniki,

  • tłustych mięs, sklepowych wędlin, wyrobów garmażeryjnych,

  • produktów spożywczych z białej mąki np. pieczywo pszenne, wszelkie ciasta i wyroby cukiernicze, dania mączne,

  • napojów gazowanych, nektarów owocowych, smakowej wody mineralnej,

  • słodyczy (wyjątkiem może być gorzka czekolada o wysokiej zawartości kakao w ilości 1-2 kostek na dobę), słodkich i słonych przekąsek,

  • wysoko i niskoprocentowych alkoholi,

  • smakowych jogurtów, serków oraz napojów mlecznych.

Zdrowa dieta, która uwzględnia 5 posiłków dziennie i codzienną aktywność fizyczną, to klucz do szybkiej redukcji masy ciała. Optymalnie miesięczny spadek wagi powinien mieścić się w granicach 2-4 kilogramów, gdyż tylko wówczas możliwe jest zdrowe odchudzanie i uniknięcie efektu jo-jo.