Zrób pierwszy krok do zdrowszego serca

Zrób pierwszy krok do zdrowszego serca

Ruch to, obok diety, podstawowy czynnik naszego zdrowia. Dzięki niemu spalamy kalorie, poprawiamy naszą kondycję, wzmacniamy odporność, pokonujemy stres, a przede wszystkim dbamy serce.

Kiedy jesteśmy aktywni fizycznie, nasza forma się poprawia, nie wiemy już co to zadyszka a figura zyskuje wymarzone kształty. Dodatkowo, dotleniamy nasz organizm i znacząco zmniejszamy ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia.

Zdrowie za 10 tys. kroków dziennie

Ważne, aby znaleźć motywację, do codziennego ruchu. Każdy z nas ma za sobą niespełnione obietnice, że „już od jutra będę biegać, uprawiać sport, pływać…” Ale ciągle brakuje czasu…

I kończymy na kanapie, gdzieś w głębi siebie chowając pretensje, że znowu nie znaleźliśmy w sobie czasu i motywacji…

Mamy dla Was dobrą wiadomość – nie potrzebujecie dodatkowego czasu, aby naprawdę zadbać
o ruch dla swojego zdrowia. Wystarczy, że będziecie chodzić… Ten rodzaj aktywności pasuje do wszystkich – spacerować mogą wszyscy niezależnie od wieku i sprawności fizycznej, zasobności portfela czy zajętości. Godzina dziennie takiej aktywności pozwala  spalić 228 kalorii.

Magia 21 dni

Na pewno ruch, wsparty odpowiednią dietą, przyniesie nam jeszcze więcej korzyści. Warto więc sięgnąć po zdrowe tłuszcze, na przykład margarynę, która zawiera naturalne sterole roślinne, skutecznie obniżające poziom cholesterolu. Potrzeba na to dokładnie 21 dni codziennego stosowania.

Co ciekawe, naukowcy twierdzą, że na utrwalenie danego nawyku potrzebujemy tyle samo czasu. Czyli w trzy tygodnie możemy utrwalić zdrowy nawyk codziennego spacerowania  i pozbyć się niechcianego cholesterolu.

Jak się nie poddać po sukcesie?

Wdrożenie zdrowych nawyków a ich utrzymanie, to dwie różne sprawy.  Wymyślając nowe nawyki łączmy je z tymi, które udało się już wdroży. Nie ulegajmy przeszkodą i pokusą. Kiedy przyjdzie ochota na słodkie ciasteczko, przypomnijmy sobie, jak ciężko pracowaliśmy na zmiany. Dzielmy się swoimi sukcesami z innymi i nagradzajmy za nie. Nowe nawyki traktuj jako część nowego stylu życia. Podejmując się ich wybierz takie aktywności, które odpowiadają Ci w stu procentach.