Czy warto stosować suplementy diety latem?

Czy warto stosować suplementy diety latem?

Lato kojarzy się ze słoneczną pogodą, zwiększoną energią i sprzyjającymi warunkami do aktywności fizycznej. Natomiast wysoka temperatura i zmiana trybu życia to również podstawowe czynniki, które mogą powodować niedobory witamin i innych niezbędnych substancji, które odpowiedzialne są za właściwą kondycję włosów, skóry i paznokci. Dlaczego suplementacja powinna być regularnym procesem całorocznym i wbrew stereotypom – odbywać się także w okresie letnim? Wyjaśniamy!

Naturalne minerały i witaminy

Witaminy, minerały i aminokwasy są niezbędne w trosce o piękne i zdrowe włosy, skórę i paznokcie. Najlepiej, aby większość składników odżywczych została dostarczona wraz z pożywną i lekkostrawną dietą. Latem bez wątpienia mamy znacznie lepszy dostęp do naturalnych witamin zawartych w świeżych warzywach i owocach, ale mimo to, jak wynika z wielu badań, również w tym okresie u ludzi pojawiają ich niedobory. Faktem jest, że optymalną dietę, w tym spożycie minimum 5 razy dziennie owoców i warzyw, stosuje zaledwie 10% osób.

W ciągu ostatnich kilku lat zmniejszyła się także zawartość witamin i składników odżywczych w produktach, głównie ze względu na postępującą degradację gleb czy zastosowanie technologii przyspieszających dojrzewanie owoców i warzyw. Zatem nawet w okresie letnim zwracajmy uwagę na odpowiednią ilość dostarczanych witamin. Dodatkowo na przełomie sierpnia i września należy zacząć przygotowywać nasze organizmy na chłodniejsze miesiące, przyjmując zwiększone dawkę niezbędnych składników. Codzienną dietę warto uzupełniać suplementami diety, który zawiera starannie dobraną kompozycję witamin, minerałów i aminokwasów.

Foto/pixabay.com

Skóra pełna blasku

Biotyna, witamina B2, niacyna oraz cynk znajdujące się w suplementach diety odżywiają skórę i zachowują jej zdrowy wygląd. Także witamina C jest niezbędnym składnikiem, który na stałe powinien zagościć w naszej diecie. Dlaczego jest tak istotna w okresie letnim? Na skutek intensywnego korzystania z promieni słonecznych i opalania, oprócz upragnionej opalenizny, pojawiają się wolne rodniki, które mogą uszkadzać prawie wszystkie elementy komórek skóry. Witamina C działa antyoksydacyjnie oraz wzmaga produkcję kolagenu, odpowiedzialnego za elastyczność i jędrność skóry.

Gęste, lśniące włosy

Latem promienie UV pozostają również nie bez znaczenia na kondycję włosów. Słońce sprawia, że kosmyki płowieją, stają się matowe, tracą blask i zaczynają wypadać, szczególnie jeśli są cienkie i suche. Na zniszczenia narażone są głównie włosy farbowane i rozjaśniane. Jak sprawić, aby były mocne i odporne na działanie promieni słonecznych? W diecie lub suplementacji powinny pojawić się cynk i biotyna, które pozwalają zachować zdrowy wygląd i zapobiegają wypadaniu włosów. Co zrobić, aby były mocne? Na prawidłowy przebieg procesu tworzenia się włosa w cebulce istotny wpływ mają aminokwasy: cysteina i metionina, dlatego to one są niezbędne, aby włosy zachowały właściwą budowę. W suplementacji warto stawiać właśnie na te składniki.

Foto/pixabay.com

Piękne, mocne paznokcie

Kąpiele w morzu i basenie podczas urlopu nie służą naszym paznokciom. W wyniku długotrwałego kontaktu z wodą płytka ulega osłabieniu, staje się krucha i łamliwa. Dla prawidłowej odbudowy paznokci szczególnie istotne są: cynk, żelazo oraz aminokwasy zawierające siarkę, wchodzące w skład białka soi. Aby paznokcie były silne warto pamiętać o stałym dostarczaniu tych składników.